کسب درآمد میلیونی برای بادکنک آرا ها در شغل بادکنک آرایی با ایده هایی جذاب

چه کسی فکرش را می‌کرد روزگاری بادکنک‌های رنگی که با خاطرات دوران کودکی‌هایمان در جشن تولدها و تزیین ماشین عروس گره‌خورده، با ایده‌های خلاقانه به کسب و کاری لاکچری و پر رونق تبدیل شود؛ ازتزیین اتاق نوزاد در بیمارستان گرفته تا افتتاحیه فروشگاه‌ و جشن تولد در پارک و مراسم نامزدی و عقد.

همشهری آنلاین – ثریا روزبهانی: بادکنک‌آرایی در مراسم و جشن‌های خانگی این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و بعضی‌ها براین باورند که انجام این کار نوعی هنر است و نقش تعیین کننده‌ای در زیبایی و چشم‌نوازی جشن‌ها دارد. به همین دلیل باید مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید باتوجه به علائق مشتری محیط مراسم را تزیین کنید. البته خلق این سازه‌های جذاب و مهیج با انواع بادکنک‌های فویلی، لاتکس، بوبو و … نیازمند صرف هزینه گزافی است که از جیب سفارش دهنده کسر می‌شود.

اغلب موسسه‌های تشریفاتی و پذیرایی بخش جداگانه‌ای برای این آیتم در نظر گرفتند. به یکی از همین موسسات که در محدوده شرق و شمال تهران شعبه دارد سر می‌زنیم. دیزاینر این موسسه می‌گوید: «علاوه بر بسته‌های آماده ارائه، با توجه به علایق و سلیقه‌های شما می‌توانیم فضا را طراحی و در محل اجرا کنیم. حتی این امکان نیز وجود دارد که کار آماده و با خودرو به مکان مورد نظر شما ارسال شود و همچنین براساس هر محیط و فضایی، مدل و سبک این سازه‌ها قابل تغییر است. نیروهای حرفه ای بادکنک‌آرایی این موسسه در محل برگزاری جشن شما با استفاده از بیش از ۲۰ مدل بادکنک از جمله لاتکس، پاستیلی، کروم، آبرنگی، کانفتی و… در بیش از ۳۰ رنگ و فرم منحصر به فرد آماده ارائه بهترین مدل‌های بادکنک آرایی چون طاق، انواع ریسه، دیوار یا تونل بادکنکی، استند و ستون، سقف آویز و غیره هستند. همچنین در میان کارهای جدید دکورآرایی سعی می‌کنیم تا از طرح‌های مختلف با انواع شخصیت‌های کارتونی یا طرح‌های معروف در تم تولد دخترانه و پسرانه استفاده کرده و ارتباط بصری با ترکیب سازه بادکنک آرایی ایجاد کنیم.»

رنج قیمت این تزیینات به نوع بادکنک‌های مورد استفاده بستگی دارد. برای مثال هزینه بادکنک آرایی با بادکنک‌های کروم یا ال ای دی و همچنین گاز هلیوم گرانتر است. در این موسسه برای تزیین و آراستن به سبک «پراکنده» از ۲ میلیون و تا ۱۵ میلیون هزینه دریافت می‌شود. هرچند قیمت این تزیینات بادکنکی وقتی با اقلام تزیینی دیگر مانند گل یا کریستال و دانه‌های شیشه‌ای که برای عروسی‌ها و جشن‌های مجلل بیشتر استفاده می‌شود، ترکیب شده باشند، چندین برابر محاسبه و مبالغ آن به ۷۰ تا صد میلیون تومان می‌رسد. قیمت اصلی این بادکنک‌ها در مغازه تزییناتی با توجه به نوع ساده یا کروم آن بین ۳ تا ۶ هزار تومان است.

جشن تولد در بوستان‌های شهری

تغییرات فرهنگی و سبک زندگی شهروندان را می‌توان یکی از دلایل استقبال از تجملات دانست و دیگر علت این محبوبیت هم به عرضه متنوع و خلاقانه بادکنک آرایی‌های جدید و زیبایی برمی‌گردد. اکنون بادکنک آرایی فقط مخصوص جشن‌های تولد نیست و بلکه در بسیاری از مراسم  و حتی جشنواره‌ها و افتتاحیه‌ها از بادکنک آرایی استفاده می‌کنند.

 

به سراغ فروشگاهی در یکی از پاساژهای معروف منطقه ۲۲ می‌رویم که به این کار اختصاص دارد. یکی از آپشن‌های جالب اجرا کننده، پیشنهاد برگزاری مراسم‌ به ویژه جشن تولد در پارک و بوستان‌های شهر تهران و ارائه خدمات تزیینات بادکنک‌آرایی در این مکان است. بوستان آب و آتش، دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر)، نهج‌البلاغه و جوانمردان تعدادی از مکان‌های مورد نظر هستند. فروشنده برای تشویق مشتری به انجام این کار دلیل جالب و شنیدنی دارد. او می‌گوید: «برگزاری جشن در این مکان‌ها مانند خانه ریخت و پاش آنچنانی ندارد و قرار نیست مدام مشغول پذیرایی باشید و از طرفی هم خانه‌تان تمیز باقی می‌ماند.»

آپشن‌های این ایده به همین جا ختم نمی‌شود و بلکه زمانی جالب‌تر می‌شود که بادکنک‌ها را در فضاهای هیجان انگیز پارک باتوجه به سلیقه شما می‌آرایند. فروشنده در ادامه می‌گوید: «برای مثال در پارک ملت باغ وحش رایگان، آلاچیق‌های فراوان، پارک بازی کودکان و فضای باز بدون مزاحم در کنار طبیعت زیبا وجود دارد یا در بوستان جوانمردان پل، رودخانه کن، طبیعت زیبا و همیشه سبز پارک و برج های بلند شهری در کنار آن، به این پارک نمایی مدرن و امروزی بخشیده است.همچنین دریاچه چیتگر به خصوص بخش جنوبی دریاچه با ساحل ماسه ای، یاد دریا و آب بازی را برای کودکان زنده می‌کند و برای این گروه سنی جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. چون بادکنک‌آرایی به سرعت آماده و قابل حمل است می‌توان در این فضاها به راحتی آن را اجرا کرد. در کنار بادکنک‌آرایی، گل‌آرایی، دسرآرایی و میوه آرایی و نورپردازی هم انجام می‌هیم.»هزینه این ایده خلاقانه در فضای بکر و طبیعی بین یک میلیون و ۵۰۰ تا ۵ میلون تومان است که با مخلفات دیگری همچون کیک یا تم‌های تولد و غیره افزایش پیدا می‌کند.

تزیین اتاق نورسیده در بیمارستان

یکی دیگر از علاقه‌مندی و لاکچری بازی‌های امروزی خانواده‌ها، تزیین اتاق نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان است. فروشگاهی نمونه کارهایش را در فضای مجازی قرار داده تا مشتری و مخاطبان بیشتری برای حرفه‌اش جذب کند. تقریبا تنوع و شکل اجرای این بادکنک‌آرایی برای نوزاد دختر و پسر یکسان است، البته با صرف نظر کردن از رنگ صورتی یا آبی بودن بادکنک و تزیینات جانبی. بادکنک‌هایی که به همراه خرس و خرگوش‌های عروسکی یا ماشین‌های کوچک فانتزی به زیباترشدن اتاق کمک می‌کند. براساس قیمت‌های این سایت فقط بادکنک آرایی بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین بادکنک آرایی و تزیین با چند عروسک ۲ تا ۵ میلیون تومان و به همراه جام گل حدود ۱۵ میلیون تومان برای مشتری آب می‌خورد.

 جالب است که هنوز روز به نیمه نرسیده، ظرفیت اغلب سفارش طرح‌های موجود در سایت تکمیل شده و برای امروز پذیرش ندارد. افزایش فروشگاه‌ها مختلف ارائه دهنده این سبک خدمات و همچنین تبلیغ‌های متنوع از کارهای اجرا شده در فضای مجازی نشان می‌دهند که ذائقه بعضی‌ها که تعدادشان هم کم نیست به  سمت تجمل‌گرایی درحال تغییر است.

منبع: همشهری آنلاین
عکس : مدرسه بادکنک آرایی

× در واتساپ پیام دهید