داستان یک رویا برای اولین بار بزرگترین اجرای گروهی بادکنک آرایی با 50 هزار بادکنک و 31 هنرمند بادکنک آرا با تم بادگیر عمارت باغ دولت آباد یزد در ایران

همه چیز از یک درخواست شروع شد!  در خواست هنرجویان مدرسه بادکنک آرایی مبنی بر ساخت سازه هایی بزرگ برای نشان دادن هنرشان به ایران و معرفی بیشتر شغل و هنر بادکنک آرایی.

این رویداد به همت 31 هنرمند بادکنک آرا با 50 هزار بادکنک با تم بادگیر عمارت باغ دولت آیاد یزد که به عنوان بزرگترین بادگیر خشتی جهان در آثار ملی ایران و سازمان یونسکو به ثبت رسیده است، در مجتمع تجاری مگامال شهرک اکباتان تهران شبیه سازی شد.

این سازه بادکنکی در طول 4 روز کار 31 هنرمند بادکنک آرا جمعا به مدت 50 ساعت به ازای هر نفر و 1550 ساعت جمعا به اجرا درآمد و در ساخت آن از 50 هزار انواع بادکنک استفاده شد در ساخت این اثر هنری بادکنک آرایی از تکنیک های متفاوتی همچون استفاده از چسب نگهدارنده گاز در بادکنک استفاده گردید و تصمیم بر این شد که باتوجه به نمای خشتی سازه از براق کننده بادکنک فقط در نمای درختان سرو ایرانی باغ و آب حوض ها و نمای پنجره های رنگی ایرانی استفاده شود تا براقیت و زیبایی اجرا را دو چندان نماید.

این اجرا در 8 گروه کاری برنامه ریزی شد و نقشه های هر گروه به همراه وسایل و تجهیزات اجرا بصورت روزانه در اختیار گروه ها قرار گرفت.

یکی از چالش های مهم ساخت بادگیر عمارت به ارتقاع 11متر و 70 سانت بود که توسط ساخت استراکچرها و فریم سازی ها و نصب در ارتفاع برنامه ریزی و انجام گردید.

آفرینش هر اثر هنری در جهان توسط عده ای هنرمند صورت میپذیرد که ساخت اواین و بزرگترین سازه بادکنک آرایی ایران با تم بادگیر عمارت باغ دولت آباد یزد توسط 31 هنرمندی که از عمارات متحده عربی و سراسر ایران آمده بودند به ثبت رسید و مالکیت معنوی این اثر متعلق است به هنرمندان زیر:

 مجید رجبی ماربینی، زهره ناصحی، علیرضا جهان بین، سودابه ابراهیم زاده، بهجت بخشی ازغندی، زهرا شیخ پور هادی پرور، شیما دل هنر، مریم اسحاقی، داود رجبی جعفر آبادی، بهاره کوکبی، هدی رفیعی، امیر مهدی حقیقت خواه، منیره گل محمد، عطیه زرشکی، ندا پیشه ور، لیلا روزبهانی، مجید حسن نژاد، مرضیه ایزانلو، ساناز رجبی، بهرام موسی زاده، زهرا جوکار، حمید رضا رعیت کاشانی، نسرین کاظمیان، محمد حسین سوداوی، سجاد تقی زاده، مهنا رشیدیان دلفانی، مژگان زارعی، مژده سعادتی بهبهانی، محمد سمائی، حسین حکیمی، پونه جعفری سارویی.

 بی شک این مهم بدون حمایت مادی و معنوی حامیان این هنر امکان وجود و برگزاری نداشت صمیمانه از حامیان این رویداد سپاسگذاریم و ذکر نامشان باعث افتخار است: مجتمع تجاری مگا مال تهران، تولید کننده بادکنک ایرانی بالوتکس، هلدینگ تم تولد سورساتان، شهرداری تهران منطقه 5 ناحیه 6، فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی، مجموعه آی تی لند، روبان مزون، بازرگانی جلیل باقیان مجموعه باملودی، تولید کننده بادکنک و لوازم بادکنک آرایی پاپیلون و مدرسه بادکنک آرایی.

در پایان در جلسه ای که به همین منظور در سالن سینمای مجتمع تشکیل شده بود در جمع بازدید کنندگان و پیشکسوتان صنعت جشن تولد و تولید کنندگان و تامین کنندگان، هنرمندان این رویداد مورد تشویق و تمجدید قرار گرفته و به رسم یاد بود شرکت بالوتکس و مجتمع فرهنگی تجاری مگامال و مدرسه بادکنک آرایی تندیس یادبود و گواهینامه حضور در این رویداد را به هنرمندان تقدیم نمودند.

این اثر هنری فاخر معماری ایرانی که با 50 هزار بادکنک در تهران پایتخت ایران شبیه سازی شد توسط کمیته ملی ثبت رکورد 1401 ایران داوری و به عنوان ثبت رکوردی جدید در کشور تایید گردید و بمدت 12 روز از تاریخ 1 الی 12 اسفند ماه 1401 در مجتمع مگامال تهران  به بازدید عموم در آمد و در پایان قسمتی از بادکنک های این اثر هنری تقدیم بازدید کنندگان شد.

درپایان نظر شمارا به بازدید کلیپ  ساخت این اثر هنری با 50 هزار بادکنک و اجرای 31 هنرمند بادکنک آرا در تهران جلب مینماییم:

دومین رویداد بزرگ بادکنک آرایی ایران درحال برنامه ریزی است …
جهت مشارکت و حمایت با ما در تماس باشید 09359384489

× در واتساپ پیام دهید